Aktuality

1 2 3 4 5 6 10   Následující   ››

Sezona vrcholí českou premiérou Rossiniho opery Hrabě Ory!

Zavřete dcery, sestry a zamkněte manželky, protože mladý pán Ory je tu! Se svým francouzským šarmem a lišáckým úsměvem hledá další ženu, které by vyznal svou momentální vášnivou a nehynoucí lásku. Právě teď má v hledáčku půvabnou Adéle, která však nemá zájem a navíc do jejího hotelu Formoutiers je mužům vstup zakázán, dokud se nevrátí manželé a bratři jeho obyvatelek. 

 

12. květen 2017 – Nahlédněte pod pokličku operní kuchyně

I letos se Národní divadlo Brno připojí k iniciativě desítek evropských operních domů, aby zprostředkovalo nejen svým divákům neobyčejné zážitky a ukázalo operu z netradiční perspektivy.  V rámci letošních Evropských operních dnů vás necháme poznat něco z naší každodenní práce, z které obyčejně vidíte jen výsledný tvar na jevišti při představení. Akce v rámci Evropských operních dnů jsou otevřené všem generacím a bezplatné.

 

Ceny Diva 2016

Nejúspěšnějšími inscenacemi na scénách Národního divadla Brno byly v roce 2016 činoherní Petrolejové lampy, baletní Petite mort a operní Káťa Kabanová. Absolutním vítězem cen se stala pěvkyně Pavla Vykopalová. Rozhodli o tom diváci shodně s členy odborných porot v hlasování Cen Diva 2016, které byly uděleny v Janáčkově divadle ve středu 12. dubna 2017.

 

Láska na dálku: sukces měsíce Divadelních novin

Inscenaci opery Kaiji Saariaho Láska na dálku, kterou uvádíme naposled v této sezoně ve středu 5. dubna 2017, označily Divadelní noviny za „sukces měsíce“. Redakce tímto označením pravidelně poukazuje na mimořádný počin v oblasti divadla.

 

Z recenzí Lásky na dálku: Malý zázrak

Recenzent serveru Opera Slovakia Jozef Červenka navštívil představení opery Kaiji Saariaho Láska na dálku v neděli 26. března 2017 v hlavních rolích s Lucií Hájkovou, Veronikou Hajnovou-Fialovou a Pavolom Kubáněm.

 

Modrovousův hrad / Očekávání je inscenací roku

Opery Bély Bartóka a Arnolda Schönberga Modrovousův hrad a Očekávání v režii Davida Radoka a v hudebním nastudování Marko Ivanoviće jsou nejlepší inscenací na jevištích v ČR za rok 2016. Rozhodlo o tom hodnocení 89 kritiků v Cenách divadelní kritiky, které byly uděleny v pondělí 20. března 2017 v Praze.

 

Zahájili jsme prodej vstupenek na operu na Špilberku

Janáčkova opera Národního divadla Brno rozšiřuje nabídku operních představení v letních měsících na nádvoří Šiplberku.

 

ŽELARY - Změna v programu

Vážení diváci, omlouváme se, ale z důvodu nemoci jsme nuceni provést změnu v programu. Namísto inscenace Želary (srdce mé) odehrajeme dnes (19. 5. 2017) představení Saturnin. 

 

Janáčkova opera NdB reprezentuje ČR v Hongkongu

Soubor Janáčkovy opery Národního divadla Brno hostuje na 45. ročníku Hongkongského uměleckého festivalu. Na jedné z největších a nejstarších asijských divadelních přehlídek uvede dvě představení Janáčkovy opery Věc Makropulos a rovněž dva vokálně-symfonické koncerty s díly Antonína Dvořáka a Leoše Janáčka.

 

Změna v programu činohry - Běsi, Kmeny

Vážení diváci, omlouváme se, ale z důvodu nemoci jsme nuceni provést změnu v programu. Na místo inscenace Běsi odehrajeme 10. 5. 2017 speciální představení Improvozovny s podtitulem Zběsilá. Dále jsme nuceni přesunout představení Kmeny 11. 5. 2017 na 12. 6. 2017.

 

Činohra NdB vyráží na cesty!

I v roce letošním dostala činohra NdB řadu pozvání na prestižní divadelní festivaly, takže se opět vydáváme do světa. Naše radost je o to větší, že hned třikrát vyrazíme i za hranice našeho státu. 

 

Strach jíst duši Sukcesem měsíce Divadelních novin

Další z našich inscenací se stala sukcesem měsíce Divadleních novin. Tentokrát je to Strach jíst duši.  "Provokativní inscenace Jana Friče, která se jednoznačně staví jak k tématu imigrantů, tak k možnostem současného jeviště zbaveného přemíry techniky." - DN, více v článku a dalším vydání Divadelních novin.

 

Ovace pro La Giocondu a Enza Grimalda

Server Opera Plus a recenzentka Olga Janáčková chválí sobotní premiéru La Giocondy. 

 

Slavíme Světový den divadla!

Světový den divadla se koná každé jaro už pětapadesát let. Den, to je čtyřiadvacet hodin, které začínají u divadla nó a bunraku, přejdou přes pekinskou operu a kathakali, zdrží se mezi Řeckem a Skandinávií, mezi Aischylem a Ibsenem, Sofoklem a Strindbergem, mezi Anglií a Itálií, Sarah Kaneovou a Pirandellem, a mimo jiné taky ve Francii, kde jsme my a kde leží Paříž, která ze všech měst na světě vítá nejvíc zahraničních souborů. Našich čtyřiadvacet hodin obsáhne Francii i Rusko, od Racina a Molièra k Čechovovi, potom překonáme Atlantik a skončíme v univerzitním městečku někde v Kalifornii, kde mladí možná znovuobjevují divadlo. Divadlo se totiž vždy znovu rodí z vlastního popela. Jen je třeba neúnavně odstraňovat konvence. Tak zůstává živé. Vzpírá se času a prostoru, současné hry čerpají z uplynulých staletí a klasický titul zesoučasní pokaždé, když jej nanovo inscenujeme.

 

Janáček v únoru v Hongkongu

Janáčkova opera NdB se zařadí po bok ansámblů, jako jsou např. Bavorská státní opera nebo pařížská Národní opera. 

 
1 2 3 4 5 6 10   Následující   ››