Dvě Ceny Thálie 2016 pro Národní divadlo Brno!

  • 4.jpg
  • 1.jpg
  • 2.jpg

Vítězkou v kategorii Činohra ženy se stala Hana Tomáš Briešťanská, členka činohry NdB, která okouzlila rolí Štěpky v inscenaci Jaroslava Havlíčka, Olgy Šubrtové a Martina Glasera Petrolejové lampy nejen brněnské publikum, ale i odbornou veřejnost. Výrazné ztvárnění této postavy vyneslo herečce nominaci na Ceny Divadelních novin, Ceny Divadelní kritiky a Ceny Thálie. Svoji třetí nominaci proměnila ve vítězství a je nyní čerstvou držitelkou ocenění za mimořádný jevištní výkon v oboru činohra.


Haně T. Briešťanské se dostalo rolí Štěpky mimořádné herecké příležitosti, které se zhostila srovnatelně s jejím filmovým předobrazem. Divák je stržen silnou osobností protagonistky inscenace, osobností, kterou Hana T. Briešťanská tvoří expresivním obloukem od nespoutané, konvence popírající dívenky, až po osamělou, ale vnitřně pevnou ženu-manželku v nenaplněném tragickém manželství. Zůstává tak neporažená ani lidmi, ani osudem.“ (zdroj: www.ceny-thalie.cz)

 

Inscenaci Petrolejové lampy máte možnost navštívit v Mahenově divadle ve středu 12. dubna nebo čtvrtek 18. května. Hana Tomáš Briešťanská se nyní intenzivně připravuje na roli Žeňi v inscenaci Želary (srdce mé), kterou v premiéře uvedeme v pátek 31. března.

 

FOTO ke stažení zde: http://www.uschovna.cz/zasilka/LIZXTZUHFW5XNFHS-THN

 

Vítězkou v kategorii Opera ženy se stala členka souboru opery Národního divadla Brno Pavla Vykopalová. Stejně jako od tisíců diváků na domácí scéně si obdiv odborné poroty získala titulní postavou Káťi opery Káťa Kabanová Leoše Janáčka. Inscenace žijící legendy, režiséra Roberta Carsena a dirigenta Ondreje Olose měla premiéru v Janáčkově divadle v říjnu loňského roku a diváci ji opět uvidí po dva sobotní večery 13. a 20. května 2017.

 

Pavla Vykopalová byla postavena před náročný úkol: vytvořit titulní postavu v inscenaci, která vznikla již před řadou let, prošla mnoha divadly a díky videozáznamu je celosvětově známá a ceněná. Z porovnání jejího výkonu s kreacemi jejích předchůdkyň vyšla vítězně,“ odůvodnila odborná porota sobotní vítězství pěvkyně v kategorii Opera ženy.

 

Pavla Vykopalová patří mezi nejvýraznější osobnosti brněnské, ale i české operní scény. Potvrzuje to i strhující výkon v roli Clémence v páteční české premiéře opery Kaiji Saariaho Láska na dálku.

 

FOTO ke stažení zde: http://www.uschovna.cz/zasilka/LIUVWWCS65S2CJU2-EIG

 

 

V tomto týdnu získalo NdB další ocenění:

 

Cena divadelní kritiky za nejlepší inscenaci roku 2016

 

Opery Bély Bartóka a Arnolda Schönberga Modrovousův hrad a Očekávání v režii Davida Radoka a v hudebním nastudování Marko Ivanoviće jsou nejlepší inscenací na českých jevištích za rok 2016. Rozhodlo o tom hodnocení 89 kritiků v Cenách divadelní kritiky, které byly uděleny v pondělí 20. března 2017 v Praze.

 

 

Dvě Výroční ceny Opery Plus – za nejlepší taneční výkon a choreografii v roce 2016

 

V pražském Národním divadle byly ve čtvrtek 23. března 2017 večer vyhlášeny a oceněny nejlepší taneční výkony a choreografie za loňský rok.

 

V prakticky  jediné tuzemské divácké divadelní ceně, ve které během jednoho měsíce hlasovalo více než 8 600 diváků, si Výroční ceny portálu Opera Plus odnesli sólistka baletního souboru Národního divadla Brno Ivona Jeličová a Petr Zuska.

 

Sólistka brněnského baletu Ivona Jeličová získala Výroční cenu Opery Plus za ztvárnění postavy Ona v choreografii Petra Zusky Chvění, která měla světovou premiéru loni na podzim v Janáčkově divadle.

 

Inscenace Chvění přinesla svým tvůrcům ještě jedno ocenění. Výroční cenu Opery Plus za nejlepší choreografii získal Petr Zuska, který premiéru v Brně pohostinsky nastudoval.

.