Festival Janáček Brno se v úterý slavnostně uzavře

  • 29379075754_df7ed9a8b1_o (2)
  • 30315033225_78306842e6_o
  • 30333868135_aac993f97f_o
  • 29571343713_ac1e213a4c_o (1)
  • 30350290015_b2ef540de3_o (1)
  • 30297452155_078b7477fb_o
  • 29594135144_e6a441c96b_o
  • 29719981894_8a24b842be_o
  • 29719984564_f6c31834ee_o
  • 30037809680_ed060b4013_o
  • 29725644894_6bc7409da8_o
  • 29740445514_a4eeda4993_o
  • 29747346023_f7c5b5ba27_o
  • 29927888550_7fda9eba70_o
  • 29979481250_8bbf097902_o
1 2      ››

Slavnostní provedení Janáčkovy Její pastorkyně v úterý 18. října slavnostně zakončí 5. ročník Mezinárodního divadelního a hudebního festivalu Janáček Brno 2016. Představení je věnováno nedožitým 85. narozeninám tenoristy Vladimíra Krejčíka. V titulní roli Jenůfy se představí Pavla Vykopalová, která svým sopránem festival 7. října otevřela postavou Káti v nezapomenutelné inscenaci Káti Kabanové režiséra Roberta Carsena. Symbolicky se tak zakončí mimořádně úspěšný ročník, který sklidil skvělé kritiky nejen v České republice, ale i v zahraničí.

Výběr z ohlasů v tisku

Opera Národního divadla Brno nás v poslední době překvapuje jednou výbornou inscenací za druhou. Pojďme si konečně bez falešné skromnosti přiznat, že to, co se aktuálně na prknech Janáčkova divadla odehrává, má světovou úroveň a Brno zažívá zlaté časy. (Harmonie, Martin Flašar, 17. 10. 2016)

Under the baton of Marko Ivanović, the Janáček Opera NdB Orchestra were never less than thrilling. Bartók's music combined sweetness and threat early on, the opening of the fifth door into Bluebeard’s kingdom was satisfyingly expansive, the harp notes that introduce the Lake of Tears rang evocatively, and the tension ratcheted up to an orchestral scream worthy of Edvard Munch. An impressive contribution to a genuinely illuminating performance. (Bachtrack.com, David Karlin, 17. 10. 2016)

Festival Janáček Brno, který měl své historické předchůdce dávné i méně dávné, postupně buduje svou tvář. Leitmotivem, ale ne jediným tématem je, pochopitelně, dílo Janáčkovo, ovšem v kontextu jeho současníků a následovníků. Domnívám se, že právě co nejbohatší rejstřík různých inscenací skladatelových oper je po právu jednou z dominant festivalu. (Opera+, Olga Janáčková, 13. 10. 2016)

Zahájení letošního ročníku festivalu Janáček Brno 2016 premiérou Káti Kabanové Leoše Janáčka se stalo prvořadou událostí. Je to brněnské Národní divadlo, nikoli pražské, kde místo experimentů s neprověřenými a v opeře nezkušenými jmény konečně získali pro operní režii jednu z největších osobností tohoto výlučného oboru – kanadského režiséra Roberta Carsena. (Lidové noviny, Helena Havlíková, 12. 10. 2016)