První ohlasy na premiéru Fausta a Markéty

  • _OLB6688-Edit
  • _OLB6510-2
  • ND_faust_marketka_predstaveni_foto_Bratru_Velnerova_0009_1
  • ND_faust_marketka_predstaveni_foto_Bratru_Velnerova_0003_1
  • ND_faust_marketka_predstaveni_foto_Bratru_Velnerova_0017_1
  • ND_faust_marketka_predstaveni_foto_Bratru_Velnerova_0063_1
  • _OLB6148-2
  • ND_faust_marketka_predstaveni_foto_Bratru_Velnerova_0066_1
  • _OLB6592-2
  • ND_faust_marketka_predstaveni_foto_Bratru_Velnerova_0067_1
  • ND_faust_marketka_predstaveni_foto_Bratru_Velnerova_0088_1
  • _OLB6668-2
  • ND_faust_marketka_predstaveni_foto_Bratru_Velnerova_0089_1
  • ND_faust_marketka_predstaveni_foto_Bratru_Velnerova_0092_1
  • Faust
1 2      ››

"Brněnský Gounodův Faust a Markétka, skutečné podobenství vyprávěné ruku v ruce s krásnou hudbou, je asi dosavadní nejlepší Heřmanovou režijní kreací."

Sobotní premiéra Gounodova Fausta a Markétky na brněnském výstavišti má první ohlasy!

Obrovský prostor pavilonu P na Výstavišti se ukázal být, soudě podle sobotní premiéry, pro novou inscenaci Gounodova Fausta a Markétky skutečným požehnáním. Režisér Jiří Heřman se scénografem Pavlem Svobodou, světelným designérem Danielem Tesařem a choreografem Janem Kodetem stvořili jedinečné, svébytné a velmi působivé dějiště zřetelně vyprávěného příběhu, abstraktního a konkrétního zároveň.

Příjemně překvapila akustika prostoru – ani se nechce věřit, že orchestr opravdu není nazvučen, jeho zvuk se nikam neztrácel. Na druhou stranu – nezněl ani příliš hlasitě. Vlastně byl příjemně upozaděn, hlas sólistů se k publiku nemusel nést doslova i přeneseně přes něj, ale přímo. Podařilo se tak podpořit romanticky měkké, výrazně melodické hudební vyznění opery, aniž by přišla zkrátka dramatičtější nebo monumentálnější místa. A ve prospěch kontaktnosti a bezprostřední působivosti příběhu definitivně, vizuálně i pocitově, zmizela hranice mezi jevištěm a hledištěm.

Nazvučeni nejsou ani sólisté. Pavla Vykopalová, setrvale výborná brněnská diva, dala titulní postavě lyriku a plnou charakteristiku v hlase i patřičné proměny v chování. Tenorista José Manuel pěvecky úplně neoslňuje, ale zpíval a hrál spolehlivě a věrohodně. Pěveckou ozdobou premiérového večera byl Jiří Brückler, barytonista kultivovaného, jistého a nosného hlasu v nevelké roli Valentýna. Václava Krejčí-Housková skvěle zahrála i zazpívala kalhotovou roli mládence Siebela. A Jan Šťáva byl komplexně podaným Mefistem, na hranicích mezi bezcitností, lstivostí a cílevědomostí, projevem přesný, pohybově mladistvý a hlasově – až na jakousi malou „příhodu“ před závěrem – suverénní a výstižný, celkově dobře obsazený.

Celou recenzi Petra Vebera si můžete přečíst zde.