Balet NdB 2: Adam a Eva / REM / Pampúšik

divadlo Reduta / Balet Termíny a vstupenky

PROGRAM 2

Příběh Adama a Evy je většinou spojován s křesťanským náboženstvím, protože se jedná o starozákonní příběh o stvoření lidské bytosti. Jak všichni víme, Adam a Eva porušili jediný zákaz, který jim Bůh uložil, a ochutnali zakázané ovoce. A tato slabost lidských bytostí, která střídá touhu s pokušením, přetrvává v lidech dodnes. Stále aktuální a věčné téma lidského rodu do dnešní doby.

Zdají se vám sny? Pamatujete si je? Navštivte s námi jeden takový sen, s názvem REM přímo na jevišti, který je inspirován nejen sny samotné choreografky, ale také obrazy René Magritta či myšlenkami polského umělce Stanisława Ignace Witkiewicze. Ve světě snů se může stát cokoliv. A často to jediné, co nám ze snů zůstane, je pocit, který přesto, že je silný, nelze formulovat slovy.

Choreografie Pampúšik je malým manifestem dětství. Hlavní roli ztvárňuje lidská loutka, kterou postupně naplňuje zklamání. Tak, jako se v každém z nás od dětství postupně objevuje a nepozorovaně proklouzává do našeho bytí s přicházejícím dospíváním a životní rutinou. Pojďme se odvázat, vystoupit z našich „dospěláckých“ životů, hrát si, být volní a nechat se unášet radostmi i hloupostmi.

Premiéra: 3. března 2023 v divadle Reduta

 

Zobrazit více

Délka představení: 2 hodiny, 2 přestávky  (*před choreografií Pampúšik probíhá projekce krátkého video dokumentu o Baletu NdB 2)

O choreografkách:

Rie Morita je absolventkou soukromé baletní konzervatoře v Japonsku. V roce 2013 ukončila vysokoškolské studium na The Academy of Mannheim University of Music and Performance. Jako tanečnice působila v Badisches Staatstheater Karlsruhe a v Divadle F. X. Šaldy v Liberci. Členkou Baletu NdB je od roku 2020. Choreografii se věnuje od roku 2014, kdy vytvořila miniatury Kikyo, Struggle, Jumbling words, Kotodama, Bouncing notes, Neo Ballet Performance, 2nd Neo Ballet Performance nebo celovečerní Liliom pro Divadlo F. X. Šaldy v Liberci v roce 2021.

Barbora Bielková je absolventkou brněnské taneční konzervatoře. Po studiu byla přijata do Baletu NdB, kde působí dodnes. V letech 2016, 2018 a 2019 se svými choreografiemi přispěla do tanečních večerů mladých tvůrců s názvem Choreografický ateliér. Vyučovala taneční a pohybovou výchovu na Gymnáziu P. Křížkovského v Brně. Vytvořila choreografie pro Festival Uprostřed nebo Vojenský umělecký soubor Ondráš a jejich folklorní pořad kRok za kRokem. V současné době studuje scénografii na Janáčkově akademii múzických umění.

Margaréta Štofčíková vystudovala moderní tanec na Soukromé taneční konzervatoři v Liptovském Hrádku. Od roku 2020 studuje na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě choreografii. V minulosti již spolupracovala se slovenskými choreografy a tanečníky, např. s Igorem Holováčem, Radoslavem Piovarčem, Andrejem Petrovičem, Milanem Kozánkem či Milanem Herichem. Mezi její dosavadní tvůrčí zkušenosti patří choreografie vytvořené pro Liptovské divadlo tanca, Rozprávky, Atlas a Čekanie …Na? …Keď?!.

Zobrazit méně

Inscenační tým

Rie Morita Choreografie
Barbora Rašková Choreografie
Maurice Ravel Hudba/Adam a Eva
Antonio Vivaldi Hudba/Adam a Eva
Claude Debussy Hudba/Adam a Eva
Jan Ladislav Dusík Hudba/Adam a Eva
Floex Hudba/REM
Jakub Julínek Světelný design/REM
Barbora Rašková Scénografie/REM
Kishi Bashi Hudba/Pampúšik
The Haxan Cloak Hudba/Pampúšik
Luděk Mrkos Inspicient

Obsazení

Kdy hrajeme?

Fotogalerie