Mirella Hagen
Německá sopranistka Mirella Hagen začala svou cestu na jeviště v roce 2010 jako mladá umělkyně ve Státní opeře Stuttgart, kde spolupracovala s dirigenty jako Manfred Honeck a Marc Soustrot a zpívala Ännchen (Der Freischütz), Annu Kennedy (Maria Stuarda) a Blumenmädchen (Parsifal).
Po dlouholetých zkušenostech se zpěvem v souborech Theater Regensburg, Opera Vlaanderen, Oper Dortmund a Staatstheater Braunschweig (Mařenka, Valencienne, Pamina, Gilda, Norina, Eliza Doolittle) zahájila svou kariéru na volné noze s širokým repertoárem.
V posledních sezonách Mirella vystupovala v Theater an der Wien (Helena, Morgana, Waldvogel, Woglinde), Semperoper Dresden (Pamina, Mařenka), Bayerische Staatsoper (Waldvogel), Staatsoper Stuttgart (Pamina), Grand Théâtre Genève (Waldvogel), Opéra National de Lyon (Ciboletta), Landestheater Detmold (Susanna), Komische Oper Berlin (Širin), Oper Graz (Hanne – Jahreszeiten). S Kirillem Petrenkem vystupovala na Bayreuther Festspiele v Ring-Cycle, který každoročně v letech 2013-2015 nastudoval Frank Castorf jako Woglinde a Waldvogel. V Elbphilharmonii debutovala krátce po jejím otevření Rýnským zlatem (Woglinde) pod taktovkou Marka Janowského a Symfonického orchestru NDR. Se Sirem Simonem Rattlem interpretovala Rheingoldovu Woglindu s BR Symphonieorchester. Provedení je publikováno na BR Klassik.
Hojně spolupracovala s dirigentem Helmuthem Rillingem, zpívala různé Bachovy kantáty a „Exsultate, Jubilate“ v Soulu (Korea) a Miláně (Itálie) a Mozartovu Mši c-moll. S René Jacobsem spolupracovala na dílech jako Falstaff (Salieri), Il ritorno d’Ulisse in Patria (Monteverdi), Figarova svatba (Mozart) a Orfeus (Telemann).
Spolupracovala s orchestry jako Budapest Festival Orchestra, SWR Symphonieorchester, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, Freiburger Barockorchester, s Akademie für Alte Musik Berlin, Internationale Bachakademie Stuttgart, Concentus Musicus Wien a belgickým B’Rock.
Koncertní vystoupení zahrnují nejznámější místa jako Concertgebouw Amsterdam, Wiener Konzerthaus, Elbphilharmonie Hamburg, Gasteig München, Kölner Philharmonie, Baden-Baden Festspielhaus, Liceu Barcelona, Bozar Brusel, Konzerthaus Berlin, Tonhalle Zürich Seoul Arts Center, Tonhalle Zürich, Teatro Olimpico a další. Spolupracuje s nejlepšími světovými dirigenty, jako jsou Iván Fischer, Kirill Petrenko, Sir Simon Rattle, René Jacobs a Antonello Manacorda.
V pandemickém období byla přizvána ke koncertům vysílaným Deutschlandradio Kultur a nahrála různé skladby, například Italský zpěvník Huga Wolfa. Od doby, kdy dokončila svá studia u profesorky Ulrike Sonntagové ve Stuttgartu, zpívá také na mnoha recitálech, například ve Villa Wahnfried Richard-Wagner-Museum Bayreuth a na Mezinárodní akademii Hugo Wolfa ve Stuttgartu.